Pouť na Křemešník

28.05.2023 17:17

 

KŘEMEŠNICKÁ POUŤ 3.- 4. 6. 2023

na Křemešník vem si deštník

 



Svátek Nejsvětější Trojice se slaví v Česku každoročně 50 dní po Velikonocích. Tento den připomíná křesťanskou víru v Trojici - Otce, Syna a Ducha svatého. V tento den se konají bohoslužby a mnoho lidí navštěvuje kostely a poutní místa zasvěcená Nejsvětější Trojici a tímto místem je i nám blízký Křemešník.

 

SOBOTA 3.6.2023

17:00 Boslužba - prof. PhDr.MUDr. Max Kašparu

 



 


 

NEDĚLE 4.6. 2023

  8:00 Mše svatá - P. Josef Sláčík

 

 10:30 Mše svatá - celebruje biskup Mons. Vlastimil Kročil

 

 - Vylévání studánek - soubor lidových písní a tanců Trnávka (po hlavní mši svaté)
12:30 - Hudební vystoupení v ambitech - soubor "Řekni všem" a hosté
14:00 - Závěrečné požehnání

 

15:00 - sobota a neděle  bude komentovaná prohlídka kostela

 

Řemeslné trhy- sobota 14:00 - 19:00, neděle 8:00 - 16:00

 

 

 

Pravda o tajemství Nejsvětější Trojice je pro nás natolik podstatná proto, že ukazuje Boha, jaký je sám v sobě. Pán Bůh je jeden ve své přirozenosti, avšak ve třech Osobách. Osoby Boží se mezi sebou odlišují reálně tak, že jedna Osoba není druhou. Neodlišují se ale přirozeností, ani vlastnostmi a ani činností, která je společná. Mají společnou božskou přirozenost, všechny vlastnosti i Boží činnost. Osoby se od sebe odlišují pouze původem: Bůh Otec nemá původ v nikom, Boží Syn má původ skrze odvěké a duchové zrození z Otce, Duch svatý má původ ze společného dýchání lásky Otce a Syna. První Osobu odlišuje otcovství, druhou Osobu synovství a třetí Osobu původ od Otce a Syna. Tolik byla katolická teologie schopná definovat na základě textů Písma svatého a děl církevních otců.

 

 

Podle dochovaného záznamu v pamětní knize spadl v roce 1555 pelhřimovský měšťan Matouš Chejstovský při útěku před lupiči do stříbrného dolu. Po návratu do Pelhřimova pak nechal na vrchu postavit dřevěnou kapli zasvěcenou Nejsvětější Trojici. V roce 1652 došlo k přestavbě na dřevěnou kapli, kterou vysvětil pražský arcibiskup Arnošt Harrach. Zároveň sem byly přeneseny ostatky sv. Kandida a Uršuly a papeže sv. Martina. Postupně sem docházelo stále více poutníků, takže kapacita brzy přestala stačit. Proto v roce 1752 vznikl na místě kaple barokní kostel.

 



 

—————

Zpět